200% większy ruch dzięki marketingowemu zapleczu SEO

W tym artykule dowiesz się, jak zbudować marketingowe zaplecze SEO, które zwiększa ruch. Przedstawię Ci krótki poradnik i jednocześnie case study, jak w relatywnie prosty sposób można uzyskać większy ruch na stronie docelowej i stronach zapleczowych. Wzrost może osiągnąć poziom około 200%. Dzięki odpowiedniej strategii masz możliwość poprawić nie tylko pozycje strony docelowej, ale też realnie podnieść ruch.

Dobieramy odpowiednie kategorie blogów
W pierwszej kolejności trzeba zastanowić się, co tak naprawdę chcemy sprzedawać. Jeśli posiadamy sklep internetowy i mamy wiele różnych produktów, to w pierwszej kolejności wybieramy te, na których najbardziej nam zależy.  Następnie określamy kategorie adekwatnie do produktów. Zakładam, że będzie to np. 5 kategorii.

Budujemy zaplecze marketingowe z funkcją SEO
Kolejny etap pracy to zbudowanie zaplecza. Nie będzie to typowe zaplecze SEO, a zaplecze produktowe. Dzięki takiemu działaniu zbudujemy blog, który wnosi pewną wartość dodaną z punktu widzenia treści. Przyjmijmy, że będzie to blog poradnikowy na temat dotyczący wcześniej wybranych kategorii. Tworzymy po 8 artykułów na każdą kategorię produktową, a dla każdego artykułu przygotowujemy po 6 fraz kluczowych (frazy dobieramy narzędziem "planer słów kluczowych"). Wszystko szczegółowo optymalizujemy.

Pozycjonowanie zaplecza?
Dokładnie tak. Wcześniej przygotowane blogi pozycjonujemy na przypisane do nich frazy kluczowe. Dzięki takiemu zabiegowi zyskujemy dziesiątki, a nawet setki fraz kluczowych w top 10 Google, co przekłada się na wartościowy ruch. Cały czas pamiętamy o aktualizowaniu blogów, czego efektem będą regularnie odwiedzający stronę użytkownicy powracający.

Ile czasu potrzeba?
Tu należy uwzględnić dwie zmienne. Jedną z nich jest czas potrzebny na wykonanie takiego projektu. Druga to czas, który jest potrzebny na "wypozycjonowanie" zbudowanych wcześniej blogów.  Poniżej przedstawiam  ramy czasowe dla takiego projektu:

- analiza kategorii sklepu i wybór tych najlepszych: 2h
- przygotowanie zestawienia najodpowiedniejszych fraz kluczowych: 6h
- zbudowanie jednego bloga firmowego: 15h
- zoptymalizowanie bloga + wykonanie linkowania wewnętrznego: 5h
- opracowanie strategii pozycjonowania: 1h
- napisanie 40 artykułów: 60h

Jak to wygląda w praktyce?
Poniżej przedstawiam wdrożenie dedykowanego rozwiązania dla jednego z naszych klientów. Sprawdź jak rosły pozycje strony docelowej i jak przekładało się to na jej ruch (odesłania z blogów produktowych)

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz