Dobre opisy kategorii – dlaczego warto o nich pamiętać?

 

Opisy kategorii są regularnie wykorzystywane przez duże marki oraz sklepy internetowe. Otwierają one wiele możliwości pozycjonowania sklepu internetowego, a co za tym idzie generowania większego zysku ze sprzedaży. W artykule postaramy się odpowiedzieć, dlaczego dobry opis kategorii, jest taki ważny.

 

Czym jest opis kategorii?

Standardowy opis kategorii produktu kojarzy się z wyszczególnieniem jego cech podstawowych. Opisy kategorii są dla sklepu internetowego jak drogowskazy - informują konsumenta o tym, gdzie mogą przejść klikając w odpowiedni link oraz przekazują najważniejsze dane na temat grup produktów wybranych kategorii. Aby ułatwić klientowi zakupy należy skupić się na dobrych opisach kategorii. Dobrze zaprojektowany opis kategorii to taki, w którym klient nie musi błądzić po stronie internetowej, żeby wreszcie trafić tam, gdzie chce. Dokładna treść pozwoli zatem uprościć proces zakupowy i ułatwi konsumentowi odnalezienie produktów.

 

Opis kategorii w sklepie z sukienkami https://modovia.pl/ - 
Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl

Jak tworzyć opisy kategorii?

 

Tworzenie opisów kategorii pod kątem SEO niesie ze sobą wiele zalet. Po pierwsze, dają one możliwość wplatania do nich słów kluczowych oraz fraz przewodnich. Pozwoli to na proces pozycjonowania sklepu, strony internetowej, czy też bloga. Więcej informacji dowiecie się z artykułu poniżej.

 

Dobry opis kategorii produktów

Choć funkcja nawigacyjna z punktu widzenia użyteczności strony jest bardzo istotna, to opisy kategorii przynoszą też inne korzyści. Na przykład pomagają budować widoczność na frazy z tak zwanego „długiego ogona”. Takie działanie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w Google. Opis kategorii może być świetnym miejscem na reklamę. Wtedy warto zwracać uwagę na zamieszczanie zwrotów przekonujących o jakości i wartości oferowanych produktów. Dobry opis buduje historię wokół produktu i pozwala więcej się o nim dowiedzieć. Opis kategorii może spełniać funkcję poradnika zakupowego i ułatwić użytkownikowi czytelne zapoznanie się z prezentowaną ofertą.

 

 

 

 

Przykładowy opis kategorii w sklepie z biżuterią  https://esclusiva.pl/Naszyjniki-z-perel
Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl

Postaw na opisy tworzone pod Twoich klientów

Głównym celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż oferowanych produktów, dlatego opisy powinny być tworzone pod kątem Twoich odbiorców. Tekst powinien być przyjazny i czytelny oraz wyróżnionymi najważniejszymi informacjami. Niech opisy Twoich produktów wyprzedzają pytania klientów, powinny być dla nich pomocne oraz skłaniać ich do zakupu poprzez wytworzenie potrzeby posiadania danej rzeczy. Naprowadź konsumenta i uświadom go, że produkt, który oferujesz jest mu po prostu potrzebny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opisy kategorii sklepów – wyłącznie unikalne

Klienci szczególnie doceniają unikatowe i oryginalne treści. Nie powinno kopiować się opisów ze stron producenta, gdyż wiele sklepów już tak robi i nie pomoże to działaniom pod kątem SEO. Przygotowanie opisów dla kilku tysięcy produktów może być zajęciem bardzo czasochłonnym i kosztownym, jednak i na to jest sposób. Można zachęcić klientów do pisania opinii o produktach, dodawać cytaty z bloga lub tworzyć krótkie poradniki. Spróbuj sparafrazować zdania, a teksty wzbogacić o dodatkowe informacje. Jeśli jest to dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zawsze możesz zlecić komuś napisanie opisów. Jest wiele stron oferujących możliwość dodania takiego zlecenia.

Opisy kategorii do SEO - ile znaków?

Naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi sprawi, że będzie on wyglądał nienaturalnie oraz będzie zniechęcał czytelnika do dalszego czytania strony. Opisy kategorii nie są zbytnio długie, dlatego lokowanie zbyt dużej ilości fraz będzie wręcz sztuczne. Dodatkowo, istnieją mechanizmy Google, które potrafią wykryć zbyt dużo pozycjonowanych fraz. Czy warto pisać pod SEO? Oczywiście, jednak z rozsądkiem. Długość opisu powinna zawierać się w przedziale od 2000 do 3000 znaków. Taka wartość jest optymalna – pozwala bowiem uwzględnić wszystkie najważniejsze informacje istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów. Nie należy też sztucznie pompować tekstu zdaniami, które nie wnoszą nic nowego do zdania . Jeżeli jednak temat jest dość obszerny, możesz wydłużyć opis.

Opis kategorii w sklepie internetowym z akcesoriami do samochodów 
Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl
https://autochemia.pl/pol_m_Warsztat_Srodki-czystosci-i-BHP-2476.html

Opisy kategorii potrafią przyciągnąć klientów

Chociaż może wydawać się to wątpliwe, opisy kategorii mogą przyciągnąć potencjalnych klientów do zakupów. Wystarczy, że treść będzie na tyle intrygująca, ciekawa a przy tym rozwieje zakupowe dylematy i zachęci do zapoznania się z asortymentem Twojego sklepu. Dlatego tak ważne jest, aby ich nie lekceważyć.  Jeśli już decydujemy się na stworzenie opisów kategorii, najlepiej postawić na jakość i to niezależnie od tego, czy działamy z myślą o klientach czy o korzyściach SEO. W sieci często natrafiamy na przypadki, gdzie widzimy  jeden i ten sam opis kategorii, modyfikowany w kontekście wstawianej nazwy kategorii. Takie opisy mogą być ocenione jako tzw. duplicate content.

 

Przykładowy opis kategorii w sklepie z ekspresami 
Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl
https://www.coffee-partner.pl/dystrybutory-wody-i-warniki

Wysoka jakość treści na stronie sklepu www ma znaczenie

Bardzo duże znaczenie dla czytelników ma jakość prezentowanych treści. Im więcej czytelnik dowie się  o interesujących go produktach, tym większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu w tym a nie innym sklepie. Klienci oczekują konkretnych informacji i sprawdzonych treści. Należy w atrakcyjny sposób przedstawić wszystkie zalety produktów, a szczególnie te, które decydują o ich przewadze nad konkurencją. Z kolei opisy produktów to miejsce na bardziej szczegółowe informacje.   Duże znaczenie ma tutaj stosowany z umiarem język korzyści.

 

 

Przykładowy opis kategorii w sklepie z branży vendingowej 
Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl
https://www.vendshop.pl/kawa

Opisy kategorii – czy warto?

Opisy kategorii nie powinny być lekceważone, pomimo tego, że odgrywają mniejszą rolę niż opisy produktów. Niemniej jednak z punktu widzenia sprzedażowego drzemie w nich duży potencjał. Jeżeli więc zależy Ci na poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania, zajmij się tworzeniem choćby krótkich opisów. Treści te zostaną docenione przez roboty Google. Nawet jeśli nie masz możliwości przygotowania opisu każdego produktu od podstaw, przynajmniej wzbogać je np. o recenzje klientów. Pamiętaj, że opis kategorii to szansa na wartościowy, unikalny tekst, odróżniający w wyszukiwarce ofertę e-sklepu od innych podobnie prezentowanych treści.

Nie chcesz tego robić? - Napisz do Nas

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz